Passa ai contenuti principali

In primo piano

Arrivederci ...

Con immenso dolore annunciamo che è mancato all’affetto dei suoi cari il nostro amato Presidente Giacinto Damiani. Il funerale avrà luogo domani, sabato 21 maggio, alle ore 15.30 nella Chiesa di Maria Santissima dei Sette Dolori di Serra San Bruno (VV). Esempio di dedizione all’onestà, al lavoro e alla famiglia, lascia un vuoto incolmabile nel cuore di quanti in vita ne hanno apprezzato la profondità di cuore e l’impegno sociale. E’ infinitamente difficile trovare le parole giuste in questo momento per ricordare un amico, un collega, un padre; ma con la Sua lungimiranza ci ha lasciato in aiuto, tra le tante, questa poesia.     Sandro Gaetano Una lacrima per chi nasce, un sorriso per chi muore (Giacinto Damiani, 11.08.21) Se il riposo non ci fosse? Se il dolore dominasse? Se la vita fosse eterna? Tutti via con la lanterna  a cercare il Creatore, invocandone col core, Sora Morte e con fervore. Quandu muoru io? Faciti festa!  Ca io la tiegnu a parrari! A cui assumigghja sora Morte? Nu puo

Tu, Signuri, cu mia ti la pigghiasti (Mastro Bruno Pelaggi)

Tu, Signuri, cu mia ti la pigghiasti 
(di Mastro Bruno Pelaggi)



Tu, Signuri, cu mmia ti la pigghiasti?
Quantu mi ndi mandasti pinitienza!
Io chi ti fici e tantu ti ‘ndignasti
e nnòn mi mandi nuja pruvvidienza?
Vidi ca, si la sciancu, pue mi sdiegnu
ed allu Paradisu mancu viegnu.

È viero ca ndai tanti tuornu tuornu
- e cu’ li po’ cuntari ad unu ad unu? –
ma puru ti dispiaci e corchi jornu
ca ti vuoti e non vidi a Mastru Brunu!
Ciertu ch’è cchiù lu ttue ca mio, lu scuornu,
si moru dispiratu all’addijunu…
Io non ti ciercu nuja cosa grossa,
sulu fatiga ‘mu mi ruppu l’ossa.

Tu sai ca scrissi a ‘Mbertu ed a Vittuoru
e nuju di li dui mi rispundiu,
ca chji abbadan’alli cazzi luoru
e di mia puocu si ndi strafuttiru.
Si Ttu mi fai ‘mu campu e non ‘mu muoru
pur’allu Papa vuogghiu ‘mu nci scrivu
pimmu dimanda allu nuostru Suvranu
si chist’è pruopria galateu cristianu!

La casa pi’ ccui non rispundiru
fu sulu ca circai lavuru e ppani…
(Ndi dissaru, cu ‘nna pigghiata ‘ngiru:
- «Accuntintativi d’essiri ‘taliani!»)

La fratillanza ndi la riduciru
‘mu ndi sbranamu cuomu tanti cani:
cu’ pigghia tuttu l’uossu e si lu sfrutta
e cu’ mora di fami e si strafutta.

‘Stu Guviernu ‘talianu – e guvirnanti –
(a ttia, Signuri, non ti dicu nenti)
‘nchiovan’a Ccristu e neganu li Santi…
a cc’arrivamma nu’, povara genti!
E ccu’ la pota cchiù tirari avanti?
Pi nnui non ava prupria ‘mu nc’è nenti?
Tu, chi di juoc’assupa tuttu vidi,
ndi sienti lamijiari e ti la ridi!!!

Tu sulu potarissi accumudari
li cuosi di ‘stu mundu scelleratu,
‘mu fai la terra ‘mu diventa mari,
accussì unisci la Chiesa e lu Statu.
Si ndi jerrìanu nfumu li dinari
di lavaru, m’affuca dispiratu
picchì non ci dispiacia di la vita
pi quantu ca pue perda la munita.

Vurrìa ‘mu sacciu di chi llu facisti,
di chi materia è fattu l’avaruni.
Fuorzi pigghiasti strunzi e li mungisti
e nci mintisti sucu di limuni;
pue cull’ardichi a muoju li mintisti
e stricasti nu piezzu di carvuni…
Duoppu fu tosta, ‘sta cumbinazziuoni,
tutti l’avari ti cattaru bbuoni!

Li miegghiu t’arrisciru l’italiani
ca su cchiù amanti di la religgioni
e portanu lu nuomu di cristiani:
vannu alla chiesa e fannu cumuniuoni
picchi lu previti nc’irgia li mani
e nci duna la santa assoluzziuoni,
pue d’arrietu si vota e li saluta…
Eccu sarvata l’anima futtuta!

Non criju ca si Ttu c’a st’assassini
a diluviu nci mandi li dinari
e a nnuatri povari mischini
mancu lu sulu pani ndi vue dari.
Ndi fai ‘mu ndi dannamu di jistimi
e sparti pue lu ‘Mpiernu ndi pripari!
Duoppu patimu tantu pue nd’arrusti
e t’avanti ca fai li cuosi ggiusti!!!

L’operaiu di chi lu cumpunisti
pimmu sumporta tanti patimienti?
Quali materia forti nci dunasti
pimmu cumbatta cu tutti li vienti?
‘Mu sbatta cud’avari ed egoisti
c’hannu di la turtura li strumienti?
Lavura pi ‘sti boja, suda e stenta
e mancu si po’ gurdari di pulenta,
Ndi criasti grandizzi, quantu mai!
e ccu’ po’ diri ca non si putenti? –
ma chista la facisti mala assai:
a ccu’ dunasti tuttu ed a ccu’ nenti.
Lu mundu è miegghiu nuovu ‘mu lu fai
ca chistu fattu è truoppu malamenti.
Ti priegu, fallu buonu, e cu ‘stu pattu
dunanci na fiuffiata a chistu fattu!...


Commenti

Post più popolari